بسمه الله الرحمن الرحیم

با سلام ..من در این وبلاگ مطالبی از رازهای نهفته ی جهان قرار میگیرد پس همراه ما باشید

بسمه الله الرحمن الرحیم

با سلام ..من در این وبلاگ مطالبی از رازهای نهفته ی جهان قرار میگیرد پس همراه ما باشید

بسمه الله الرحمن الرحیم

((گر نگه دار من ان است که من میدانم ))
(( شیشه را در بغل سنگ نگه میدارد ))
در این وبلاگ مطالبی در مورد راز های نهفته ی جهان و همچین افسانه های ایرانی و خارجی پرداخته میشود پس امیدوارم از مطالبی که قرار میدم راضی باشید و همچنین من منبع مطالب رو هم ذکر میکنم و امیدوارم که شما هم مثل من علاقه ای به فراتر از راز های این جهان داشته باشید

دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

۲۰۰۷ تا ۲۰۰۶ DEATH NOTE

 2007تا 2006 DEATH NOTE

انیمه

دفترچه مرگ (به انگلیسی: Death Note) نام یک مجموعه مانگا ژاپنی است از تسوگومی اوبا (نویسنده) و تاکه‌شی اوباتا (طراح) که از روی آن یک مجموعه تلویزیونی انیمه هم ساخته شده است. دفتر مرگ برای اولین بار از دسامبر ۲۰۰۳ تا مه ۲۰۰۶ در مجلهٔ هفته‌نامه شونن جامپ انتشارات شوئیشا به چاپ می‌رسید. این مانگا با فروش بیش از ۲۶٫۵ میلیون نسخه، یکی از مجموعه مانگاهای پرفروش هفته‌نامه شونن جامپ محسوب می‌شود.

و حال داستان از جایی شروع میشود که ..

لایت یاگامی، مرد جوانی که از جرم و بزهکاری بیزار است، تصادفاً دفتری پیدا می‌کند که رویش نوشته‌شده DEATH NOTE (دفتر مرگ). در صفحهٔ اول دفتر توضیح داده شده که اگر نام شخصی در دفتر نوشته شود و نویسنده در همان حال چهرهٔ شخص را در ذهنش مجسم کند، آن شخص پس از۴۰ ثانیه بر اثر حمله قلبی خواهد مرد. لایت در صدد استفاده از دفتر بر می‌آید.

انیمه

و اما مهم ترین جز یک انیمه شخصیت های انهاست که این انیمه از شخصیت هایی بر خوردار است که طرفداران زیاد به همراه خود دارند و هنوز هم که هنوزه در مورد شخصیت های این انیمه صحبت هایی میشود که ادم را به وجد می اورد 

حال شخصیت های اصلی انیمه از این قرار است :

1- یاگامی لایت ( کیرا) :

 لایت شخصیت اصلی دفتر مرگ، یک پسر بسیار باهوشی است که در حدود ۱۷ سال سن دارد. هنگامی که دفتر مرگ توسط ریوک (یکی از خدایان مرگ)، در دنیای انسان‌ها انداخته شد، لایت اولین کسی بود که به طور اتفاقی با این دفترچه رو به رو شده و پی به راز آن می‌برد و شروع به کشتن خلاف کارها می‌کند. در این حال مردم به او لقب کیرا (قاتل) می‌دهند، در این حال لایت (کیرا) برای پاک کردن پلیدی از دنیا و ساختن آرمانشهر و حکم‌رانی بر دنیای جدید، دست به کشتن انسان‌های فاسد می‌زند و او خودش را عدالت خطاب می‌نماید.لایت که می‌دانست «ال» کارگاه زبردستی است برای اینکه بتواند او را از معرکه خارج کند توسط پدرش که سمت رئیس پلیسی ژاپن را به عهده داشت به ال می‌پیوندد و به او در پیدا کردن و دستگیری کیرا کمک می‌کند، اما سرانجام لایت با نقشه‌ای از پیش تعریف شده توانست ال را به قتل برساند غافل از اینکه شخصیت دیگری در داستان وجود دارد که به بعد از مرگ ال، با عنوان ان (نیئر) در ادامه داستان رونمایی می‌شود و ادامه کار ال را به عهده می‌گیرد. سرانجام نیئر توانست با نقشه‌ای دست لایت را رو کند و لایت که در یک عمل انجام شده قرار گرفته بود برای اینکه بتواند از این معرکه جان سالم به در ببرد سعی بر انکار این موضوع و از بین بردن پلیس‌های حاضر کرد که در نهایت توسط ماتسودا یکی از افسران پلیس حاضر، مورد ضرب گلوله قرار گرفت و کشته شد، و در پایان ریوک در حالی که بر روی برج بلندی نشسته است نام یاگامی لایت را درون دفتر مرگ می‌نویسد و به این واقعه پایان می‌دهد.


2- ال(L) :

ال برترین کاراگاه جهان می‌باشد، تصمیم دارد که کیرا را ردیابی و دستگیر کند. او فردی شلخته است و خود را در پشت ماسک اسم L قرار داده است. L در نوع نشستن و لباس پوشیدن، غذا خوردن و... با بقیه شخصیت‌ها فرق دارد. ال می‌دانست که لایت کیرا است ولی نمی‌توانست بقیه را به این امر قانع کند و سپس لایت به وسیلهٔ رِم که شینیگامی میسا بوده او را به قتل می‌رساند.

3- امانه میسا :

دختری که بی‌اندازه به کیرا وابسته است، میسا یک مدل معروف در ژاپن است و علاقه دارد با توجه به کارش لباس‌هایی در مدل‌های مختلف بپوشد. لایت؛ فقط به او به دید یک کمک‌کننده برای اهدافش نگاه می‌کند، چرا که دفتر مرگ وی و چشمان شینیگامی‌اش می‌تواند کمک شایانی باشد. قاتل پدر و مادر میسا توسط کیرا مجازات شده و میسا به این دلیل بسیار به کیرا علاقه‌مند است.

4-ریوک :

شینیگامی که به علت خسته شدن از یکنواختی دنیای شینیگامی دفتر چه خود را برای سرگرمی به دنیای انسان‌ها می‌اندازد (دفترچه‌ای که به دست یاگامی لایت می‌افتد) ریوک بدون جانب داری از هیچ طرف و صرفاً به عنوان تماشاچی به قضیه نگاه می‌کند و تا حد ممکن از کمک به لایت پرهیز می‌کند، ولی در مواردی لایت با استفاده از سیب که خوراکی مورد علاقه او می‌باشد، ریوک را مجبور به انجام بعضی کارها می‌کند.

5- رم :

شینیگامی که به زمین آمد و دفتر چهٔ خودش را به میسا داد. رم هم مانند ریوک یک دفترچه دارد (دفترچه دوم در واقع متعلق به شینیگامی به نام جلیوس بود که به خاطر اینکه عاشق میسا می‌شود و جان او را نجات می‌دهد کشته می‌شود) پس رم دفترچه را متعلق به میسا می‌داند و شینیگامی میسا می‌شود، سپس به دلیل نوشتن اسم واتاری (یکی از همکاران ال) و ال(L) در دفترچه‌اش به خاطر نجات جان میسا (طبق نقشه یاگامی لایت) کشته می‌شود.

6-N (نیئر):

دوست دوران کودکی ال که شش سال پس از مرگ ال به دستگیری کیرا اقدام می‌کند.

این انیمه بر اساس مانگای دفترچه مرگ، یک مجموعه تلویزیونی انیمه‌ای ۳۷ قسمتی به کارگردانی تِتسورو آراکی توسط استودیو مدهاوس تولید شد که از ۴ اکتبر ۲۰۰۶ تا ۲۶ ژوئن ۲۰۰۷ در شبکهٔ نیپون تلویژن پخش شد.

انیمهٔ دفتر مرگ در ششمین مراسم Tokyo Anime Awards در سال ۲۰۰۷ در کنار کد گیاس و رؤیاهای هاروهی سوزومیا برندهٔ جایزهٔ بهترین مجموعهٔ تلویزیونی شد. همچنین در نمایشگاه کتاب فرانکفورت در سال ۲۰۰۷ مجموعه مانگای دفتر مرگ برندهٔ جایزهٔ زوندرمان (Sondermann) در بخش بهترین مانگای بین‌المللی شد؛ این جایزه به محبوب‌ترین اثرها از نگاه مردم اهدا می‌شود

در سال ۲۰۱۷ فیلمی بانام دفتر مرگ بر اساس این انیمه ساخته شد. در سال 2006 هم فیلم به نام یادداشت مرگ ساخته شد





  • fatemeh tabatabayi

نظرات  (۱)

  • دانلود فیلم و سریال
  • دانلود انیمه دفتر مرگ Death Note با لینک مستقیم و زیرنویس فارسی

    انیمیشن دفترچه مرگ با کیفیت 480p , 720p , 1080p

    قسمت سی و هفتم فصل اول اضافه شد

    دوبله فارسی اضافه شد

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی