بسمه الله الرحمن الرحیم

با سلام ..من در این وبلاگ مطالبی از رازهای نهفته ی جهان قرار میگیرد پس همراه ما باشید

بسمه الله الرحمن الرحیم

با سلام ..من در این وبلاگ مطالبی از رازهای نهفته ی جهان قرار میگیرد پس همراه ما باشید

بسمه الله الرحمن الرحیم

((گر نگه دار من ان است که من میدانم ))
(( شیشه را در بغل سنگ نگه میدارد ))
در این وبلاگ مطالبی در مورد راز های نهفته ی جهان و همچین افسانه های ایرانی و خارجی پرداخته میشود پس امیدوارم از مطالبی که قرار میدم راضی باشید و همچنین من منبع مطالب رو هم ذکر میکنم و امیدوارم که شما هم مثل من علاقه ای به فراتر از راز های این جهان داشته باشید

دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

نخستین انیمه برتر جهان

انیمه  نخستین انیمه برتر جهان :

FullMetal Alchemist Brotherhood

کیمیاگر تمام فلزی نام مانگایی اثر خانم هیرومو اراکاوا است که از سال ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۹ مشغول کار بر روی آن بود. در همان سال‌های ابتدایی انتشار مانگا، استدیو Bones تصمیم گرفت اقتباسی از این اثر زیبا انجام بدهد. این اقتباس با نامی مشابه نام مانگا در پنجاه و خورده ای قسمت پخش و به کار خودش پایان داد.لازم به ذکر است که تقریبا از قسمت ۳۰ این انیمه خط داستانی از مانگا جدا می‌شود و تا انتها به مسیری متفاوت با مسیر خالق اصلی خودش می‌رود. بعد از اتمام مانگا، در سال ۲۰۰۹ استدیو بونز مجدد تصمیم گرفت اقتباس تازه‌ای از این اثر انجام دهد. ولی اینباربا وفاداری تمام و کمال به اصل اثر و با نظارت بانو اراکاوا. نتیجه فوق‌العاده بود. انیمه‌ای با ۶۴ قسمت و داستان و شخصیت‌پردازی بسیار عالی و طراحی‌های پر از ظرافت و دقت.

داستان این انیمه در دنیای اتفاق می‌افتد که کیمیاگری در ان حرف اول و اخر را می‌زند و این علمبر یک اصل اساسی استوار است. «تبادل مساوی».برای بدست آوردن هرچیزی باید بهایی به همان میزان و ارزش، پرداخت.نقش‌های اصلی،دو برادر با نام های ادوارد و الفونس هستند که بعد از مرگ مادرشان ،تصمیم می‌گیرند عمل ممنوعه علم کیمیاگری را انجام بدهند یعنی زنده کردن انسان.

ولی کار بدرستی پیش نمی‌رود و برادر بزرگتر، ادوارد پای چپ و برادر کوچکتر، تمام بدن خود را از دست می‌دهد! دراین لحظه بسیار دشوار و سخت ادوارد با مبادله دست راستش در ازای برگرداندن روح برادر، روح او را در زره‌ای در آن نزدیکی مهر می‌کند. داستان اصلی انیمه از این نقطه شروع می‌شود. چند سال می‌گذرد و با افزایش سن دو برادر سفری دور و دراز را به قصد پیدا کردن سنگ کیمیا، سنگی که بر طبق افسانه‌ها دارای قدرت فوق‌العاده‌ای در علم کیمیاگری است به قصد برگرداندن بدن‌هایشان شروع می‌کنند. سفری که مدت زمان آن و سرانجامش بر هیچ یک از این دو برادر معلوم نیست. همانطور که می‌بینید داستان نقطه شروع بسیار قدرتمندی دارد و در ادامه بقدری شاخ و برگ داستانی پیدا می‌کند و اتفاقات ریز و درشت می‌افتد، که در بسیاری از موارد بیننده دلیل اصلی سفر این دو برادر را نیز از یاد می‌برد. اوج هنر نویسنده نیز در همین نکته است. اینکه با وجود گسترده شدن بسیار داستان و شخصیت‌های پرتعدادش ذره ای در روایت و داستان خود دچار مشکل و تزلزل نمی‌شود و تا آخرین قسمت سوپرایزها و توییست‌های فوق‌العاده‌ای رادر آستینش دارد.

  • fatemeh tabatabayi

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی